Meten is weten
De business analyse zoekt uit wat je nodig hebt om je resultaten te verbeteren
Business analyse & actieplan
De Business analyse onderzoekt welke groeimogelijkheden, verbeterpunten of veranderingen jouw bedrijf kan doorvoeren om hogere resultaten te behalen.
“Benut je kansen voordat de concurrent dat doet!”
De Business analyse
De analyse begint met een intake waarin een reeks vragen je inzicht geven in de huidige en gewenste situatie. Nadat de intake is ingevuld en bestudeert volgt er een gesprek of een bedrijfsbezoek. Tijdens het gesprek of het bezoek bespreken we de kansen, bedreigingen, de sterke en zwakke punten en formuleren we concrete doelen met actiepunten.
“Waar liggen de kansen en hoe kun je deze benutten?”
De business Analyse bestaat uit twee onderdelen:
- De interne analyse is gericht op:
de klanten, de formule, de aanpak, de positie t.o.v. de concurrent, de bedrijfscommunicatie, de bedrijfsuitstraling, de website en de interne organisatie. - De externe analyse is gericht op:
De kansen in de markt, de concurrentiepositie en de marketingaanpak.
Voor wie is de business analyse?
- MKB-bedrijven die inzicht willen hebben in hun bedrijf
- Ondernemers die een nieuwe koers willen varen
- Winkelketens en Franchiseorganisaties die een analyse willen
- Praktijken, instuten en klinieken die inzicht in hun bedrijf willen krijgen
Wat zijn de resultaten?
- Hogere resultaten
- Kansen beter benutten
- Obstakels overwinnen
- Groei stimuleren
- Nieuwe kansen benutten
Wat kan je verwachten?
- Een nuttige intake met zinvolle vragen
- Een deskundig en objectief advies
- Kansen en doelen worden besproken
- Nieuwe ideeën en Inspiratie
- Werken naar vooruitgang en groei
Business Analyse Small
Totale investering €650,-
- Intakevragenlijst online
- Voorbereiding op de analyse
- Een analysegesprek van 120 minuten bij Commercium op kantoor
- Rapportage met een samenvatting van de analyse en de actiepunten
Business Analyse Large
Totale investering € 1045,-
- Intakevragenlijst online
- Voorbereiding op de analyse
- Een bedrijfsbezoek van een dagdeel (4 uur) aan jouw bedrijf.
- Rapportage met een samenvatting van de analyse en de actiepunten
“Een goede start is het halve werk, ik ben blij met de aanpak. Een nieuwe aanpak, minder stress en er zijn meer klanten bij gekomen”