Meten is weten

Een bedrijfsanalyse is de graadmeter voor jouw kansen en valkuilen.

Bedrijfsanalyse

Meten is weten!

De markt verandert continu en het gedrag van klanten ook. Daarom is het nuttig stil te staan bij de kansen en bedreigingen van jouw onderneming. De bedrijfsanalyse onderzoekt welke groeimogelijkheden en verbeterpunten er zijn, en welke veranderingen het bedrijf kan doorvoeren om hogere resultaten te behalen. Je krijgt concrete actiepunten en een effectief plan dat de basis kunt zijn voor jouw business-succes. De basis van de bedrijfsanalyse is:

 

“Waar liggen de kansen en hoe kunnen deze worden benut?”

    De bedrijfsanalyse bestaat uit twee onderdelen:

    • De interne analyse onderzoekt:
      de klanten, de aanpak, de positie van het bedrijf, communicatie, de bedrijfsuitstraling, de website en de totale organisatie.
    • De externe analyse onderzoekt:
      De kansen in de markt en de concurrentiepositie.

    Voor wie is de bedrijfsanalyse geschikt?

    • Winkelketens die een filiaal willen analyseren
    • Franchiseorganisaties die een filiaal willen analyseren
    • Ondernemers die inzicht willen in hun bedrijf
    • Ondernemers die een nieuwe koers willen varen

    Wat zijn de voordelen van een bedrijfsanalyse?

    • Kansen kunnen beter benut worden
    • Hindernissen worden inzichtelijk
    • Het bevordert de groei en vooruitgang
    • Een nieuwe kijk op de zaak
    • Wat kan je verwachten?
    • Een nuttige intake met zinvolle vragen
    • Een deskundig en objectief advies
    • Knelpunten worden besproken
    • Inspiratie om zaken op te pakken
    • Werken naar vooruitgang en groei

    “Een goede start is het halve werk, ik ben blij met de aanpak. Er zijn alleen maar klanten bij gekomen”

    Ilona van de Sande

    Eigenaresse, Cosmetic Xpert