Meten is weten

De businessanalyse zoekt uit wat je nodig hebt om je resultaten te verbeteren

Business analyse & actieplan

De Business analyse onderzoekt welke groeimogelijkheden, verbeterpunten of veranderingen jouw bedrijf kan doorvoeren om hogere resultaten te behalen.

“Benut je kansen voordat de concurrent dat doet!”

De markt verandert continu en het gedrag van klanten ook daarom is het belangrijk om de focus op de markt te houden. Wat zijn de veranderingen in de markt? Waar liggen nieuwe kansen en past de huidige aanpak wel bij wat ik wil of wat de markt vraagt.

De Business analyse

De analyse begint met een intake waarin een reeks vragen je inzicht geven in de huidige en gewenste situatie. Nadat de intake is ingevuld en bestudeert volgt er een gesprek of een bedrijfsbezoek. Tijdens het gesprek of het bezoek bespreken we de kansen, bedreigingen, de sterke en zwakke punten en formuleren we concrete doelen met actiepunten.

 

 

“Waar liggen de kansen en hoe kun je deze benutten?”

    De business Analyse bestaat uit twee onderdelen:

    • De interne analyse is gericht op:
      de klanten, de formule, de aanpak, de positie t.o.v. de concurrent, de bedrijfscommunicatie, de bedrijfsuitstraling, de website en de interne organisatie.
    • De externe analyse is gericht op:
      De kansen in de markt, de concurrentiepositie en de marketingaanpak.

    Voor wie is de business analyse?

    • Winkelketens die een filiaal willen analyseren
    • Franchiseorganisaties die een filiaal willen analyseren
    • Ondernemers die inzicht willen in hun bedrijf
    • Ondernemers die een nieuwe koers willen varen

    Wat zijn de resultaten van de business analyse?

    • Kansen kunnen beter benut worden
    • Obstakels opruimen
    • Groei bevorderen
    • Nieuwe mogelijkheden zien

    Wat kan je verwachten?

    • Een nuttige intake met zinvolle vragen
    • Een deskundig en objectief advies
    • Kansen en doelen worden besproken
    • Nieuwe ideeën en Inspiratie
    • Werken naar vooruitgang en groei

    Totale pakket inlc.  Analyse gesprek

    Totale investering €495,-

    • Bij Commercium
    • Intakevragenlijst online
    • Voorbereiding op de analyse
    • Een analysegesprek van 120 minuten bij Commercium op kantoor
    • Rapportage met een samenvatting van de analyse en de actiepunten

    Bedrijfsanalyse op locatie

    Totale investering € 1250,-

    • Intakevragenlijst online
    • Voorbereiding op de analyse
    • Een bedrijfsbezoek van een dagdeel (4 uur) aan jouw bedrijf.
    • Rapportage met een samenvatting van de analyse en de actiepunten

    DISC persoonlijkheidsanalyse

    Totale investering € 245,-

    • Persoonlijkheidstest online in te vullen
    • Een rapport met een persoonlijke SWOT analyse. De sterke punten,
      zwakke punten, kansen en valkuilen.
    • Een consult om het rapport te bespreken

    “Een goede start is het halve werk, ik ben blij met de aanpak. Een nieuwe aanpak, minder stress en er zijn meer klanten bij gekomen”

    Ilona van de Sande

    Eigenaresse, Cosmetic Xpert