Blogs

De mobiel – de meester van deze tijd

De mobiel – de meester van deze tijd

Vroeg in de morgen begint het al, een doordringend of zoemend geluid maakt ons erop attent dat we in actie dienen te komen. Het fenomeen tijd is in ons huidige bestaan de meester en wij zijn zijn volgelingen. Voortdurend houden we de meester in de gaten en passen we ons werk of de situatie aan. […]

Lees meer
Top in klantencontact

Top in klantencontact

Hoe bereik je dat klanten terugkomen? Zoals de meesten zullen weten, raadplegen klanten ongelofelijk vaak Google voor informatie of het vinden van de beste deal. De vraag is of de gescande informatie die opgeslagen is in het brein ook klopt.  De klant denkt in een paar klikken alles te weten over een product of een […]

Lees meer
Waarom wijst een klant een perfect voorstel van een verkoper af?

Waarom wijst een klant een perfect voorstel van een verkoper af?

Stel je zelf eens voor dat je naar de dokter gaat, omdat je tijdens het autorijden rugklachten hebt. De dokter stelt vrijwel geen vragen, luistert nauwelijks en voordat je het weet, ligt er een recept klaar voor de apotheek. De dokter had nauwelijks tijd, vroeg onvoldoende door om de oorzaak van de klacht te achterhalen […]

Lees meer
Welke hindernissen kom jij tegen bij het voeren van gesprekken?

Welke hindernissen kom jij tegen bij het voeren van gesprekken?

Een goed gesprek is de basis voor een effectieve samenwerking. De basis voor een goed gesprek is een duidelijke communicatie over gedachten, ideeën en verwachtingen. Het voeren van goede gesprekken is voor veel mensen niet gemakkelijk. Tijdens het voeren van een gesprek is het risico op misverstanden groot. Reacties zoals deze komen veelvuldig voor: “Ik […]

Lees meer
Wat wil jij bereiken met jouw gesprekken?

Wat wil jij bereiken met jouw gesprekken?

Woorden, gebaren, mimiek: ze spelen allemaal een rol bij het voeren van gesprekken. Of je nou ondernemer, directeur, manager of verkoper bent: een groot deel van de dag ben je met het voeren van gesprekken bezig. Daarom is het thema bij Commercium regelmatig: gesprekken voeren en wat wil je met die gesprekken bereiken? In ieder […]

Lees meer
De verschuiving van de volgzame klant naar een assertieve, eisende klant

De verschuiving van de volgzame klant naar een assertieve, eisende klant

De tijd dat klanten zich laten leiden door de verkoper ligt ver achter ons. De globalisering en de technologie hebben ervoor gezorgd dat het koopgedrag van klanten volledig is veranderd. De klant koopt in Amerika een nieuwe outfit, bestelt de dagelijkse boodschappen online, wil goed geïnformeerd worden in het bedrijf en vervolgens wordt de bestelling […]

Lees meer

Sinds maart 2018 zijn we gekozen als toeleverancier voor de Nationale Franchisegids. We zijn trots om met deze organisatie samen te werken aan succes. Klik hier en bekijk onze nieuwste column bij de Nationale Franchisegids.