Wat verwacht jij van 2018? Stel jezelf eerst deze vraag.

Als je erover nadenkt, is de kans groot dat je één of meer van de volgende antwoorden hebt gegeven: geluk, een goede gezondheid, meer succes, een hogere omzet, meer klanten, meer vrije tijd of groei enzovoorts. Misschien weet jij nog niet wat je écht wilt in 2018. Begin dan met je huidige situatie te bekijken. Waar ben je tevreden over en wat zou je willen veranderen of verbeteren? Laat eerst je gedachten eens gaan over jezelf, de onderneming, je werk, je activiteiten of je lang gekoesterde wensen.

Stel jezelf de vraag: “Waar ben ik goed in en wat doe ik graag? Succes houdt niet alleen in dat je bereikt wat je wilt, maar ook dat je er voldoening aan beleeft. 
Beantwoord daarna de vier basis vragen voor een plan van aanpak in 2018:
1. Wat is mijn wens en mijn doel?
2. Welke stappen zijn nodig om mijn doel te bereiken en mijn wens in vervulling te laten gaan?
3. Wie en wat heb ik nodig om mijn doel te bereiken?
4. Met wie kan ik de vorderingen bekijken en bespreken?
5. Wat moet ik veranderen of aanpassen om te bereiken wat ik wilde bereiken?

Gebruik feedback
Feedback is niet alleen belangrijk bij het tergblikken achteraf maar ook tijdens het proceszelf. Hoewel een plan methodisch is, zijn succesvolle plannen nooit star. Door feedback kun je steeds op tijd bijsturen. Commercium wenst iedereen een gezond, vrolijk en succesvol 2018!

-Ria van Tol, business expert Marketing & Sales
We helpen je met het verbeteren van de verkoopmethoden. Door je nieuwe inzichten te verschaffen en met jou aan dé vaardigheden te werken die je nodig hebt om klanten in woord en schrift positief te beïnvloeden.