Over ons

Waarom Commercium?

De Romeinen wisten het al, ze kozen een strategie en zochten naar het beste plein om de handel goed te laten draaien. De succesvolle handelaren beschikten over handelsgeest en hadden de skills om klanten te overtuigen en de handel te laten draaien.

Het doel van Commercium is een bijdrage te leveren aan de groei van ondernemers, zodat ze net zoals de Romeinse handelaren succesvol kunnen zijn. We hebben voor de naam Commercium gekozen, omdat het in het Latijn handelsplein betekent. De levendige, ongedwongen sfeer waar naast het harde werk ook wordt genoten, kenmerkt Commercium.

Het Logo

De Romeinse zuil staat symbool voor het handelsplein. De cirkel geeft de beweging van bedrijven aan. De rode punt staat voor Commercium die op deskundige, flexibele en inspirerende wijze een bijdrage levert aan jouw succes.

Hermes, de mascotte van Commercium

De god van de dromen, handelsgeest en welsprekendheid. We stimuleren je handelsgeest en werken aan je spreekvaardigheid.

Waar staan we voor?

Waardetoevoeging: we bieden expertise aan waarbij kosten bespaard worden en de winst wordt verhoogd

Initiatiefrijk & creatief: we nemen initiatief en zijn doortastend en creatief. De succesfactor van bedrijven is het creëren van mogelijkheden om daarna constructief aan de slag te gaan.

Nieuwe ontwikkelingen en trends: door de markt te blijven volgen, kunnen we actuele kennis, ideeën en ervaring delen. In een maatschappij waarin alles altijd en overal te koop is, zijn niet producten, maar de ideeën en ervaringen schaars.

Service en klantbeleving: we streven naar toegevoegde waarde door een aangename klantbeleving en hulp te bieden waar dat nodig is. Het denken en handelen vanuit de klant is onze tweede natuur.

Transparant en duurzaam: we zijn betrouwbare business partners en doen wat we beloven. Ons aanbod is transparant en de aanpak is gestructureerd, doordacht en motiverend, waarbij we werken aan een duurzaam resultaat.

Het kernteam van Commercium

Ria van Tol, is eigenaar van Commercium

Ria bgIn 1994 heb ik Commercium opgericht om van mijn passie mijn beroep te maken. Ondernemers managers en verkopers adviseren, begeleiden en trainen, doe ik met veel plezier. Samenwerken, flexibiliteit, aanpassingsvermogen en humor zijn belangrijk bij de aanpak. Uitdagingen aangaan, resultaten boeken, mensen in beweging brengen en ze stimuleren om het beste uit zichzelf en hun bedrijf te halen, is altijd mijn doel.

Mijn eerste ervaring met ondernemen was een eigen MKB-onderneming waar de eerste stappen werden gezet op het gebied van bedrijfsvoering, marketing, personeelsbeleid, klantencontact en verkopen. De ervaring werd uitgebreider bij Ahold waar ik een functie had als commercieel manager. Het geven van business support aan filialen die betere resultaten moesten behalen, was weer een nieuwe uitdaging.

 

Hajo de Vries, is partner van Commercium

Hajo de Vries is een gepassioneerde ondernemer met zeer veel ervaring in de financiële wereld en als ondernemer in de muziek. Hij is gedreven en vooral als het om de marketing, klantbeleving en de muziek gaat. Als business expert en trainer van Commercium is hij ervan overtuigd dat elk bedrijf zijn eigen toon zet. Het is de toon die de muziek maakt. Voor een succesvol bedrijf zijn een goed financieel inzicht en veel aandacht voor klantbeleving belangrijk.

“Mijn ervaring met ondernemen is al vroeg ontstaan. Als ondernemer en eigenaar van een muziekwinkel en als directeur van een bankkantoor heb ik ervaren dat de tevredenheid van klanten vooral te maken heeft met het kunnen inleven en afstemmen op de ander. 

Thijs van der Kallen, is back-officemedewerker van Commercium

Het goed organiseren van het werk en het plannen van afspraken dat doe ik graag. Als zaken goed verlopen word ik daar altijd vrolijk van. Door het werken bij Commercium heb ik een betere kijk gekregen op het ondernemen en het omgaan met klanten en collega’s. Ik ga dan ook iedere dag met plezier naar mijn werk.